Unibank1.gif (1397 bytes)

KFUM Idræt

.

Pokaler

Det er klubbens ønske, at alle i Ikast KFUM Fodbold skal trives i en atmosfære af godt kammeratskab og samarbejde, således at alle altid kan føle sig hjemme og velkommen i klubben.

For at motivere, fremme og anerkende en adfærd og indsats i denne ånd, har klubben indstiftet en række pokaler for ungdomsafdelingen, seniorafdelingen og for trænere & ledere..

Ungdomsafdelingen:

Fiduspokalen:
Tildeles på samtlige ungdomshold (undtagen micro) til en spiller, der igennem hele året - ved sin energi og sit talent - har været et godt eksempel for holdets øvrige spillere, såvel til kamp som under træning.

Årets KFUM'er:
Tildeles i form af en pokal til en spiller både fra drenge og pige afdelingen, som på særlig vis har medvirket til at fremme kammeratskabet og klublivet i ungdomsafdelingen.
Det er op til træneren at indstille en spiller fra sin afdeling til denne pris, hvorefter sportssudvalget tager stilling til, hvem prisen skal tildeles.

Pokaler er uddelt således Pigeafdelingen:

1997   Betina Damgaard
1998   Majbritt Petersen
1999   Christina Mikkelsen
2000   Nanna Bøge Christensen
2001   Henriette Hansen

Pokaler er uddelt således Drengeafdelingen:

1997   Thomas Albæk
1998   Nick Hansen
1999   Jesper Christensen
2000   Andreas Dalgaard
2001   Mikkel Kjær Knudsen

Seniorafdelingen:

Fiduspokalen:
Tildeles på samtlige seniorhold en spiller, der igennem hele året - ved sin energi og sit talent - har været et godt eksempel for holdets øvrige spillere, såvel til kamp som under træning.

2000 Martin Kristensen og Kenneth Bøtkjær

Flidspræmie:
Tildeles en spiller, som påskønnelse for et godt kammeratskab, og for den flid og interesse vedkommende har udvist. Det er også en påskønnelse for god opførsel, såvel på som udenfor fodboldbanen.

2000 Jacob Jochumsen og Michael Skærbæk

Årets spiller:
"Årets spiller pokal" tildeles den spiller i hele seniorafdelingen, som har ladet "benene" tale, hvorved forståes at spilleren har været stabil i sit spil på banen, altid har ydet det bedste vedkommende har lært - og mange gange noget ekstraordinært.

2000 Allan Rossen

Trænere & ledere:

Årets og årtiets KFUM'er:
Der tildeles en vandrepokal samt en erindringspokal til en træner eller leder, som på særlig vis har ydet et stort arbejde for klubben, og som har medvirket til et godt klima i såvel klubben som den afdeling, vedkommende virker i.

Som noget nyt blev der på generalforsamlingen i januar 2000 for første gang udnævnt Årtiets KFUM'er til en leder, der gennem en årrække har udført en kæmpe indsats for klubben. Årtiets KFUM'er får en middag for to efter eget ønske i erkendelse af at vi - for en sådan særlig indsats - også skylder lederens ægtefælle / partner tak.

Pokaler er udddelt således:

Årtiets KFUM'er:
2000 Vagn Troelsen, for sin indsats i 90'erne